Biuro Podróży Atlas Travel Rydułtowy

+48 32 457 55 57

Informacje dotyczące poszczególnych linii lotniczych

 

Informacje dotyczące poszczególnych linii lotniczych
 
BAGAŻ
 
Bagaż rejestrowany (tzw. główny) musi by zapakowany w walizki lub inne odpowiednie opakowanie umożliwiające bezpieczny przewóz, szczególnie zaleca si zamykanie bagażu na zamki szyfrowe lub kłódki.
 
Musi by oznaczony (najlepiej poprzez specjalne przywieszki ) imieniem, nazwiskiem, oraz adresem, pod który należy odesłać bagaż w razie zaginięcia.
 
Nie zaleca się przewozu następujących przedmiotów w bagażu głównym:
  • gotówki i papierów wartościowych
  • biżuterii, metali szlachetnych, kamieni szlachetnych
  • dziel sztuki/ wyrobów artystycznych o dużej wartości
  • komputerów, aparatów fotograficznych, kamer video, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych
  • dokumentów urzędowych, handlowych lub prywatnych, tożsamości i dokumentów podróży.
  • kluczy
  • leków
  • płynów
  • przedmiotów łatwo tłukących się
  • artykułów żywnościowych,
  • szczególnie łatwo psujących się.
 
Linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za bagaż od momentu odprawy (Check-In) a do momentu odbioru bagażu przez Pasażera.
 
Linie lotnicze nie ponoszą odpowiedzialności za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów wymienionych powyżej przewożonych w bagażu rejestrowanym.
 
UWAGA! Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu 1 szt. bagażu rejestrowanego (tzw. głównego). W przypadku drugiej sztuki; nawet, jeśli mieści się ona w limicie bagażowym; będzie pobierana opłata jak za nadbagaż.
 
Dozwolona waga bagażu rejestrowanego:
 
AEROFLOT (SU)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi(w tym dzieci): 23 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 10 kg
 
AIR FRANCE (AF) / KLM ROYAL DUTCH AIRLINES (KL)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi(w tym dzieci): 23 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 10 kg
 
AIR LINGUS (EI)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi i(w tym dzieci): 20 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 10 kg
 
ALITALIA (AZ)
Waga bagażu nieprzysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 23 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 10 kg
 
ENTER AIR (ENT)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi(w tym dzieci): 20 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 0 kg
 
ICELAND EXPRESS (HCC)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 20 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 0 kg
LOT (LO)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 23 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 23 kg
 
LUFTHANSA (LH)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 23 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej2 lat: 10 kg
 
SMALL PLANET (LLP)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 20 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 0 kg
 
TAP PORTUGAL (TP)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 23 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 10 kg
 
TRAVEL SERVICE (QS)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 20 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 0 kg
 
WIZZAIR (W6)
Waga bagażu przysługującego pasażerowi (w tym dzieci): 32 kg
Waga bagażu przysługującego dzieciom poniżej 2 lat: 10 kg
 
Każdy dodatkowy kilogram ponad limit jest traktowany, jako nadbagaż i podlega dodatkowej opłacie w zależności od przewoźnika.
 
UWAGA: W przypadku nadbagażu, waga bagażu na jednego pasażera we wszystkich liniach nie może przekraczać 32 kg.
 
 
Bagaż Podręczny (tzw. kabinowy) - pasażer ma prawo do przewozu 1 sztuki bagażu w kabinie dla pasażerów.
 
Dozwolone wymiary bagażu podręcznego:
 
AEROFLOT
Wielkość: suma trzech wymiarów nie może przekroczy 115 cm (np.55 x 40 x 20 cm)
Waga: max 10 kg
 
 
AIR FRANCE / KLM
Wielkość: 55 x 35 x 25 cm
Waga: max 12 kg
 
AIR LINGUS
Wielkość: 55 x 35 x 25 cm
Waga: max 10 kg
 
ALITALIA
Wielkość: 55 x 35 x 25 cm
Waga: max 8 kg
 
ENTER AIR
Wielkość: 55 x 40 x 20 cm
Waga: max 5 kg
 
ICELAND EXPRESS
Wielkość: 55 x 35 x 25 cm
Waga: 10kg
 
LOT
Wielkość: 55x45x25 cm
Waga: max 8 kg
 
LUFTHANSA
Wielkość: 55 x 40 x 23 cm
Waga: max 8 kg
 
SMALL PLANET
Wielkość: 56 x 45 x 25 cm
Waga: max. 5 kg
 
TAP PORTUGAL
Wielkość: 55 x 40 x 20 cm
Waga: max 8 kg
 
TRAVEL SERVICE
Wielkość: 56 x 45 x 25 cm
Waga: max. 5 kg
 
WIZZ AIR
Wielkość: 55 x 20 x 40 cm
Waga: max. 10kg
 
do limitów bagażu podręcznego nie są wliczane następujące przedmioty:
  • mała torebka damska
  • płaszcz parasol lub laska
  • aparat fotograficzny, kamera video, mały przenośny komputer, lornetka
  • jedzenie dla niemowlęcia na czas trwania lotu
  • kule i przyrządy ortopedyczne
 
bagaż podręczny nie może zawierać:
 
  • broni palnej i innego rodzaju broni jak i jej imitacji
  • przedmiotów o ostrych kocach lub krawędziach (m.in. nożyczki, pilniczek, żyletki, rzutki, korkociągi, pęsety, scyzoryki, noże itp.)
Leki i kosmetyki w bagażu podręcznym:
 
Pasażerowie mogą przewozić leki i kosmetyki w bagażu podręcznym jednak w oryginalnych opakowaniach nie większych niż 100 ml. Dodatkowo muszą by one zapakowane w przeźroczystą i zamkniętą torebkę.
 
W PRZYPADKU PRZEWOZU LEKÓW ZAWIERAJĄCYCH NARKOTYKI LUB INSULINĘ WRAZ ZE STRZKAWKAMI NALEŻY TO ZGŁOSIĆ najpóźniej na 3 dni robocze przed planowaną datą wylotu w biurze podróży.
 
Pasażer przewożący tego rodzaju leki powinien posiada ze sobą podczas podróży AKTUALNE ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE STWIERDZAJĄCE O KONIECZNOŚCI ZAŻYWANIA DANEGO LEKU W JĘZYKU ANGIELSKIM.
 
PRZEWÓZ DODATKOWYCH SPRZĘTÓW:
 
PARASOL PLAŻOWY (wszystkie linie)
musi być zapakowany w odpowiedni sposób, najlepiej opakowany w foli, oklejony taśmą i koniecznie musi być opisany tak samo jak bagaż główny. Należy go nadać przy odprawie check-in. Za przewóz parasola NIE JEST pobierana dodatkowa opłata.
 
WÓZKI DZIECIĘCE (wszystkie linie):
wszystkie rodzaje składanych wózków dziecięcych przewozi się w ramach bezpłatnego bagażu. W większości przypadków wózek ten może zostać oddany dopiero w momencie wejścia na pokład samolotu.
 
FOTELIKI DZIECIĘCE ORAZ NOSIDEŁKA PLASTIKOWE:
fotelik dziecięcy typu nosidełko (kołyska plastikowa) może być transportowany jedynie w lukach bagażowych we wszystkich wymienionych poniżej liniach.
 
AEROFLOT
AIR FRANCE /KLM
AIR LINGUS
ALITALIA
ENTER AIR
ICELAND EXPRESS
LOT
LUFTHANSA
SMALL PLANET
TAP PORTUGAL
TRAVEL SERVICE
WIZZ AIR
 
3. ZAGINIĘCIE BAGAŻU ORAZ USZKODZENIA
 
Zaginięcie lub uszkodzenie bagażu należy zgłosić przewoźnikowi lub przedstawicielowi linii lotniczych, natychmiast przy odbiorze bagażu, w porcie przylotu przed opuszczeniem strefy odbioru bagażu i kontroli celnej. Przewoźnik lub jego przedstawiciel, sporządza protokół pisemny zaginięcia lub uszkodzenia bagażu (PIR). Należy zachować kupon nadania bagażu, protokół (PIR), bilet lotniczy, odcinek karty pokładowej. Bagaż nieodnaleziony w przeciągu od 3 tygodni do 3 miesięcy (uzależnione od linii lotniczej) od daty złożenia reklamacji jest uznawany za zaginiony.
 
Odpowiedzialność majątkowa przewoźnika za bagaż utracony jest regulowana odpowiednimi przepisami*, tak samo jak odszkodowania z tego tytułu. Reklamacje dotyczące towarów zaginionych lub uszkodzonych w trakcie przewozu lotniczego należy składać pisemnie na adres przedstawicielstwa linii lotniczych w ciągu 7 dni od odebrania uszkodzonych przedmiotów, a w przypadku zaginięcia przedmiotów w ciągu 21 dni.
 
*Rozporządzenie (WE) 2027/97, zmienione Rozporządzeniem (WE) 889/2002 i Konwencją o ujednostajnieniu niektórych prawideł dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego podpisanej w Montrealu 28 maja 1999 r.
 
Poniżej adresy linii lotniczych:
 
AEROFLOT
Spółka Akcyjna "Aeroflot- Rosyjskie Linie Lotnicze" Oddział w RP
Al. Jerozolimskie 29, 00 - 508 Warszawa, Polska
Fax. +48 (22) 628 25 57
 
AIR FRANCE/KLM
Dział Reklamacji AIR FRANCE/KLM
Nowy wiat 64 00 - 357 Warszawa
 
AIR LINGUS
Aer Lingus Customer Care Unit
Aer Lingus Head Office Dublin Airport Ireland
Fax: 00 353 1 886 38 32
 
ALITALIA ALITALIA
Compagnia Aerea Italiana S. p. A.
Spółka Akcyjna oddział w Polsce
Ul. Nowy wiat 64 00 - 357 Warszawa
Tel. +48 22 5566 800
Fax. +48 22 692 87 35
 
ENTER AIR
Enter Air Sp. z o. o.
Okęcie Business Park ­ budynek Zephirus
ul. 17 stycznia 45 B
02-146 Warszawa, Polska
Fax. 22 322 57 57
 
ICELAND EXPRESS
Formularz dostępny na stronie:
http://www.icelandexpress.com/flight_info/help_centre/contact_us/baggage/
 
LOT
ul. 17 stycznia 39
00-906 Warszawa
 
LUFTHANSA
Deutsche Lufthansa S.A
Oddział w Polsce
Ul. Jana Pawła II 29
00-867 Warszawa
 
SMALL PLANET
Formularz dostępny na stronie:
http://www.icelandexpress.com/flight_info/help_centre/contact_us/baggage/
 
SPRINT AIR
ul. Ruchliwa 22
02-182 Warszawa
reklamacje@sprintair.eu
 
TAP PORTUGAL
Aeroporto de Lisboa, Ed. 25 - r/c dir.,
1704-801 Lisboa
Tel. +351 707 200 540
Fax. +351 21 8416572
E-mail: fale.connosco@tap.pt
 
TRAVEL SERVICE A.S.
Claim Departament
PO 68 BOX 119
160 08 Prague 6
Czech Republic
 
TURKISH AIRLINE
Atatürk Airport Yeilköy
34149 ISTANBUL / TURKEY
Tel: +90 212 444 0 849
Fax: +90 212 465 23 87
E-mail: bat@thy.com
 
WIZZ AIR
Customer Relations
H-2220 Vecsés, L rinci út 59. Wgry
Fax. +36 1 7779444
E-mail: customerrelations@wizzair.com
 
Wraz z reklamacją należy przesłać oryginały poniższych dokumentów:
  • kupon nadania bagażu,
  • protokół szkody/zaginięcia (PIR)
  • listę rzeczy znajdujących się w nim
  • bilet
  • kartę pokładowa
  • informację czy bagaż był ubezpieczony i gdzie lub polisę ubezpieczeniową bagażu.
  • opis uszkodzonego/zaginionego bagażu,
  • ewentualne rachunki za naprawę/zakup nowego jak również ewentualnie zdjęcie uszkodzenia bagażu,
  • numer konta, na który zostanie wypłacone odszkodowanie, jeżeli reklamacja zostanie uznana przez przewoźnika.
 
4. PRZEWÓZ ZWIERZĄT
 
Rejsy czarterowe
 
Istnieje możliwość przewożenia zwierząt (psów lub kotów) o wadze do 5 kg. (łącznie z klatką o wymiarach 45x35x20 cm) . Zwierzęta te mogą podróżować w kabinie pasażerskiej po uzyskaniu wcześniejszej zgody przewoźnika (podczas jednego lotu może być przewożone 1 zwierzę). Muszą też posiada wszelkie niezbędne pozwolenia i zaświadczenia od weterynarza równie w języku angielskim. Zapytanie o pozwolenie przewozu należy kierować do swojego biura podróży nie później niż 5 dni roboczych przed datą wylotu.
 
Linie lotnicze w żadnym przypadku nie odpowiadają za obrażenia cielesne lub śmierć zwierzęcia podczas podróży.
 
Rejsy regularne
 
Przewóz zwierząt jest rozpatrywany indywidualnie w każdym przypadku.
 
5. DZIECI DO 2 LAT ­INFANTY
 
Dzieci do 2 lat podróżują według specjalnych taryf (tj. bezpłatnie) pod warunkiem, że odbędą podróż na kolanach osoby dorosłej. Z jedną osobą dorosłą może podróżować tylko 1 niemowlę (dotyczy rejsów czarterowych). W jednym rzędzie może siedzieć tylko jedno dziecko w wieku poniżej 2 lat. Ze względów bezpieczeństwa nie jest dozwolone użycie fotelika samochodowego.
 
Dzieci poniżej 2 lat w rejsach czarterowych nie mają prawa do własnego miejsca w samolocie, nie ma zatem możliwości dokupienia dodatkowego miejsca dla infanta.
 
Za infanta, uznaje się dziecko, które w dniu wylotu i powrotu z/do Polski nie ukończyło 2-ego roku życia. W innym przypadku, traktowane jest jako dziecko i musi mieć wykupione oddzielne miejsce w samolocie. Reguła ta dotyczy poniższych linii:
 
AEROFLOT
AIR FRANCE/KLM
AIR LINGUS
ALITALIA
ENTER AIR
ICELAND EXPRESS
LOT
LUFTHANSA
SMALL PLANET
TAP PORTUGAL
TRAVEL SERVICE
WIZZAIR
 
 
- dzieci do lat 2 nie muszą posiadać oddzielnego paszportu, tym samym muszą być wpisane do paszportu jednego z rodziców.
 
 
6. KOBIETY W CIĄŻY
 
Kobiety w ciąży mogą podróżować na pokładzie samolotów wg następujących zasad:
 
  • do 26 tygodnia ciąży muszą posiadać ze sobą zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do odbycia podróży (w języku angielskim).
  • pomiędzy 26 a 34 tygodniem muszą posiadać ze sobą zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do odbycia podróży oraz potwierdzające zaawansowanie ciąży (w języku angielskim); w przypadku ciąży mnogiej muszą spełnić powyższe warunki od 20 do koca 28 tygodnia ciąży
  • powyżej 34 tygodnia (w przypadku ciąży mnogiej powyżej 28 tygodnia) przewoźnik może odmówić przyjęcia kobiety na pokład samolotu. Jeżeli jednak będzie ona podróżować, przewóz odbywa się na własne ryzyko kobiety i przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności
 
UWAGA! W przypadku linii TRAVEL SERVICE (QS) kobiety w ciąży powyżej 26 tygodnia (lub 20 w przypadku ciąży mnogiej) muszą posiada ze sobą zaświadczenie na specjalnym formularzu ,,FIT TO FLY"
 
Dodatkowo podróż kobiet w ciąży powyżej 26 tygodnia (lub 20 w przypadku ciąży mnogiej) liniami TRAVEL SERVICE (QS) musi być zgłoszona w biurze podróży najpóźniej na 3 dni przed wylotem na adres:
 
 
OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE PODRÓŻUJĄCE NA WÓZKACH INWALIDZKICH oraz NIEWIDOMI I GŁUCHONIEMI
 
 
Osoby podróżujące na wózkach inwalidzkich przewożone są bez dodatkowych opłat (za wózek również). Są 3 grupy osób poruszających się na wózkach:
 
  • Potrzebujące transportu na wózku w terminalu, ale samodzielnie mogące wejść do samolotu i się po nim poruszać.
  • Potrzebujące transportu na wózku w terminalu i w wejściu do samolotu
  • Poruszające się na wózku cały czas, również na pokładzie.
 
Na pokład samolotu przyjęte mogą zostać maksymalnie 4 osoby, które potrzebują asysty na schodach i w samolocie, przy czym możliwe jest przyjęcie tylko 2 osób poruszających się na wózku równie po pokładzie. W przypadku lotu dłuższego niż 3 godziny taka osoba musi podróżować z osobą towarzyszącą.
 
Wózki inwalidzkie pasażerów przewożone są, jako bagaż rejestrowany i mogą być oddane obsłudze naziemnej dopiero pod samolotem. Baterie od wózków akumulatorowych muszą być odłączone na czas lotu.
Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości przewozu pojazdów typu ,,segway".
 
Osoby niewidome, mogą podróżować z psami przewodnikami bez dodatkowych opłat w kabinie pasażerskiej, pies przewodnik musi mieć założony kaganiec na czas lotu oraz musi by zgłoszony najpóźniej na 3 dni robocze przed datą wylotu.
 
Linie lotnicze muszą zostać poinformowane o podróży osób niepełnosprawnych (poruszających się na wózku, niewidomych, głuchoniemych) najpóźniej na 3 dni robocze przed datą wylotu.
 
8. ZGODA LEKARSKA NA PRZELOT (FIT TO FLY)
 
Linie lotnicze wymagają, by chory pasażer posiadał przy sobie podczas odprawy i przez cały czas lotu potwierdzenie lekarskie (w przypadku Travel Service - QS na odpowiednim formularzu) potwierdzające jego zdolność do odbycia transportu lotniczego. W przeciwnym wypadku linia ma prawo odmówi przyjęcia pasażera na pokład. Zaświadczenie musi być w języku angielskim. 
 
Potwierdzenie lekarskie jest wymagane w następujących przypadkach:
  • złamania
  • ciąża pojedyncza bez komplikacji (od 26 do koca 34 tygodnia ciąży)
  • ciąża mnoga bez komplikacji (od 20 do koca 28 tygodnia ciąży)
  • zranienia głowy (do 14 dni od wydarzenia)
  • ciężka choroba umysłowa (pasażer musi podróżować pod opieką osoby mającej zagwarantowane miejsce obok)
  • niezdolność do siedzenia w pozycji wyprostowanej
  • zawal serca (do 21 dni od wydarzenia)
  • udar mózgu (do 10 dni od wydarzenia) - nowo narodzone dziecko (do 7 dni od porodu)
  • choroba będąca następstwem dekompresji
  • odma opłucnowa (do 14 dni od wydarzenia)
  • ciężka zakrzepica żylna
 
Podróż pasażera z wymienionymi powyżej przypadkami musi zostać zgłoszona najpóźniej na 3 dni robocze przed datą wylotu.
 
9. WARUNKI ZMIANY NAZWISKA (dot. rejsy regularne)
 
Poniższe warunki mają charakter informacyjny. Zmiany nazwisk pasażerów są dozwolone na następujących zasadach:
 
AEROFLOT,
do 14 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian nazwiska zgodnie z Warunkami Uczestnictwa
od 14 dni do 3 dni roboczych przed wylotem zmiana nazwiska zgodnie z Warunkami Uczestnictwa za zgodą Działu Awiacji plus opłata manipulacyjna 100,- EURO
na mniej ni 3 dni robocze przed wylotem zmiana nazwiska pasażera NIE JEST MOŻLIWA
 
AIR FRANCE/KLM
do 14 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian zgodnie z Warunkami Uczestnictwa
od 14 dni do dnia wylotu zmiana nazwiska pasażera jest możliwa zgodnie z Warunkami Uczestnictwa plus oplata manipulacyjna 400,- PLN
 
AIR LINGUS
do 14 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian zgodnie z Warunkami Uczestnictwa
od 14 dni do dnia wylotu zmiana nazwiska pasażera jest możliwa zgodnie z Warunkami Uczestnictwa plus oplata manipulacyjna 436,- PLN
 
ALITALIA
do 14 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian zgodnie z Warunkami Uczestnictwa
od 14 dni do dnia wylotu zmiana nazwiska pasażera jest możliwa zgodnie z Warunkami Uczestnictwa plus oplata manipulacyjna 50,- EURO
 
ICELAND EXPRESS
do 3 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian zgodnie z Warunkami Uczestnictwa ·
na mniej ni 3 dni robocze przed wylotem zmiana nazwiska pasażera NIE JEST MOŻLIWA
 
 
LUFTHANSA
do 14 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian zgodnie z Warunkami Uczestnictwa
od 14 dni do dnia wylotu zmiana nazwiska pasażera jest możliwa zgodnie z Warunkami Uczestnictwa plus oplata manipulacyjna 300,- PLN
 
PLL LOT
do 14 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian zgodnie z Warunkami Uczestnictwa ·
od 14 dni do dnia wylotu zmiana nazwiska pasażera jest możliwa zgodnie z Warunkami Uczestnictwa plus oplata manipulacyjna 100,- PLN
 
 
TAP PORTUGAL
do 14 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian zgodnie z Warunkami Uczestnictwa
od 14 dni do dnia wylotu zmiana nazwiska pasażera jest możliwa zgodnie z Warunkami Uczestnictwa plus oplata manipulacyjna 250,- PLN
 
WIZZAIR
do 3 dni roboczych przed wylotem oplata za zmian nazwiska zgodnie z Warunkami Uczestnictwa
na mniej ni 3 dni robocze przed wylotem zmiana nazwiska pasażera NIE JEST MOŻLIWA
 
 
10. ODPRAWA PASAŻERÓW
 
Odprawa rozpoczyna się na 2 godziny przed godziną odlotu i kończy się 40 min przed godziną odlotu.
Odprawa pasażerów podróżujących liniami LOT do/z USA rozpoczyna się 4 godziny przed godziną odlotu i kończy się 1h przed godziną odlotu pasażer obowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości paszportu lub dowodu osobistego (dotyczy krajów Unii Europejskiej) - nowego wzoru, z w miarę aktualnym zdjęciem. Brak dokumentu lub dokument nieaktualny skutkuje odmową przyjęcia na pokład bez prawa zwrotu kosztów biletu i świadczeń.
Pasażerowie podróżujący z infantami mają prawo do odprawy poza kolejnością.
Pasażerowie pod wpływem alkoholu lub skąpo odziani (stroje kąpielowe, bielizna) mogą nie zostać wpuszczeni na pokład samolotu. Pasażerom nie wolno przewozi w bagażu podręcznym opakowań o pojemności powyżej 100 ml oraz ostrych narzędzi (np.: scyzoryki, pilniczki, nożyczki). W przypadku niezastosowania się do tego wymogu, opakowania o wyższej pojemności będą skonfiskowane przez Straż Graniczną.
 
CATERING:
Brak cateringu, możliwość skorzystania z usługi typu SKY BAR:
AIR LINGUS
ENTER AIR
ICELAND EXPRESS
SMALL PLANET
TRAVEL SERVICE
WIZZ AIR
 
Posiłek standardowy (śniadanie, obiad lub kolacja w zależności od pory dnia):
AEROFLOT
ALITALIA
AIR FRANCE/KLM
LOT
LUFTHANSA
TAP PORTUGAL